Alla har hjärtan för en dag

Hej alla 3! 
 
Imorgon är det alla hjärtans dag om det nu finns någon som har missat det.
I år skulle jag speciellt vilja tillägna dagen mina fantastiska föräldrar, min stora inspirationskälla och min bästa tröst.
 
I jakten på karriär och föräldraperfektion (ja det var ett ord som jag just konstruerade) är det nog lätt att glömma bort vad som verkligen är viktigt. 
Jag frågade min mamma en gång: Hur kan du och pappa fortfarande vara så kära? Hur gör man?
Det hon svarade har kommit att etsat sig fast i huvudet på mig: Man måste alltid välja kärleken, alltid. 
Hon är bra klok min mamma! Jag är så lyckligt lottad och tacksam för allt hon gör och för att hon fullständigt vrider ut och in på sig själv för att hjälpa, alltid, tack mamma.
Det kanske är lite för lätt att ge upp idag? Att gå vidare, ständigt leta efter perfektion och det grönare gräset? 
 
Sen har vi min fantastiska pappa som alltid har nära till skratt och fina komplimanger. Är inte det typ en av de bästa egenskaper som man kan ha? För komplimanger från de människor som betyder mest är faktiskt alldeles för sällsynta. Jag är själv dålig både på att ge och att få dem, jag ska öva och lära mig av min fina pappa. Tack för att du är så bra på att lyfta andra, för att du är min skrattbästis och för att du är så klok. 
 
Så till alla par där ute, glöm inte bort vad som är viktigt! Slarva inte bort varandra i alla borden och måsten. Det finns nog många som tycker att alla hjärtans dag är överskattat och en ursäkt för att få konsumera och det tycker jag är tråkigt. Jag tycker att det är tråkigt att det blir vanligare och vanligare att vi ser på högtider och speciella dagar på det viset. För jag tror är det är våra handlingar som gör det, och de behöver inte kosta ett smack.
Tänk om man kanske istället skulle välja ett se på dagen som en dag där man kan ge det där lilla extra av sig själv och förhoppningsvis få samma sak tillbaka.
Umgås, skratta och kramas! - Det tror jag är ett vinnande koncept. 
 
Mamma och pappa, jag älskar er till stjärnstopp och tillbaka. Hoppas att ni får världens bästa helg tillsammans och ta vara på allt ni har. Det är inte allt för många som får ha det så bra. Puss 
 
 
 
 
 
 
| |
Upp