Makeup- en konstform

Jag har alltid använt mig av mina händer för att uttrycka vad jag känner. Min pensel dryper av känslor och intryck från dagen. Jag vill att det jag gör ska spegla mig och vem jag är när mina ord och tankar inte riktigt räcker till. Jag gillar därför att jobba mig fram till ett resultat, inte tänka egentligen utan bara låta det jag känner för hamna i ansiktet, bara göra. 

Jag har alltid funnit någon slags ro i att bara stänga in mig i ett rum och göra någonting kreativt. Det kan vara i form av en rad olika saker, men det lilla barnet i mig har ju alltid varit sjukt intresserat av att kladda på just hud, med första bästa penna som kommer inom räckhåll och på alla tänkbara vis. 

För mig är makeup så mycket mer än bara förskönande av individer, det är jag helt enkelt, snabbt demonstrerad i färg och form. 

 
 
| |
Upp