Tisdag

Idag sa min pojkvän något klokt till mig. Han sa att han tyckte synd om mig som har så slappt schema, det är ju min utbildning som är slapp! Det gav mig faktiskt en tankeställare, för så har jag inte riktigt sett på det förut. Det är väl klart som fan att man vill ha en bra utbildning så att man är väl förberedd för vidare studier/arbete. Visst, det kanske är skönt att jag börjar klockan 1, 12 och 10 större delen av veckan, men det är ju förberedande tid? Behöver jag inte den? Och så var det alla inställda lektioner. Jag får ju bara lov att göra det arbetet hemma för sen kommer det ett jävla prov på skiten, utan att det har varit så många lektioner. Behövde bara få ur mig det där kände jag.

Dagens slappa dag bestod inte av några lektioner alls, vi var bara på ett seminarium om de senaste trenderna från 1-2. Det var väl sådär, ganska mycket som mest rörde mode/design eleverna tror jag, men samtidigt så är det ju inte helt fel att höra lite nytt om de senaste trenderna. 70-80-90 talet är tillbaka, wihoo. 90-talet skrämmer mig efter mitt arbete med det årtiondets mode under cabarén. Nej, nu blir det dusch och hopp i säng, är helt slut.
Puss
/A

som dom valde att säga ofta på seminariet "tänk stickat, tänk vågat"

Allmänt | |
Upp